Legal information

Jomiola AB

Organisationsnummer

559121-7640

F - skatt

Godkänd för F-skatt

Moms

SE559121764001

Allmänt

Följande villkor gäller för avtal med Jomiola AB, nedan kallat “Jomiola AB” eller “Vi” och gäller köp och leverans av vara/varor till kunder i Sverige samt kunder i de länder vi levererar till.
Vi säljer produkter för friluftsliv via webbutiken på Jomiola.se, i enlighet med Lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Jomiola AB förbehåller sig rätten att uppdatera dessa köpvillkor om skäl för det föreligger utan att meddela kund, och rekommenderar därför att kund läser villkoren inför varje köp.

Priser

Pris anges i svenska kronor, SEK, och inkluderar moms för order till mottagare inom EU. Momsbeloppet redovisas på orderbekräftelsen/ kvittot. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, valutaförändringar, tryckfel, prisfel, slutförsäljningar, lagerfel, leveransförseningar etc. i den utsträckning som är tillåten enligt gällande konsumenträttslagstiftning.

Vill du returnera eller byta en vara?

Du kan returnera ditt köp utan att ange skäl inom 30 dagar från det datum du, eller ditt ombud, mottog paketet. Skickas varorna på din order i fler paket än ett, så gäller 30 dagar från att det sista paketet mottogs.

Du har som kund rätt att undersöka och prova produkten. Vill du returnera den rekommenderar vi att produkt och förpackning återsänds i sådant skick att de kan säljas igen. Om du har hanterat varan och/eller förpackningen i större omfattning än nödvändigt för att fastställa varans egenskaper och funktion, kan du bli skyldig ersättning för varans eller förpackningens värdeminskning. Observera att bytes-/returrätt gäller inte brutna plomberade varor och presentkort.

Ångerrätt 

Du har rätt att returnera ditt köp utan att ange skäl inom 30 dagar från det datum du, eller ditt ombud, mottog paketet. Skickas varorna på din order i fler paket än ett, så gäller 30 dagar från det sista paketet mottogs.

Som alternativ till att returnera som beskrivet i stycket ”Vill du returnera eller byta en vara?” kan du för att utöva ångerrätten för köp på hos oss skicka oss ett tydligt meddelande om din retur. Meddelandet ska innehålla ditt namn, adress, kundnummer eller personnummer, ordernummer och vilka artiklar du vill returnera, eller om det gäller hela ordern. Ange också kontaktuppgifter där vi kan nå dig dagtid för mer information om hur du skickar ditt paket.

Skicka till meddelande till:

E-post: mia@jomiola.se

Endast brev: Södra Rörbäcksvägen 54, 451 96 Uddevalla

Du kan använda Konsumentverkets mall för Ångerblankett.
(https://www.konsumentverket.se/globalassets/publikationer/kontrakt-och-mallar/angerblankett-2015-konsumentverket.pdf ).
De returnerade varorna ska sedan skickas till oss utan onödigt dröjsmål, senast 30 dagar efter det orderns sista paket mottagits. I händelse att dina varor skickas till oss senare, förbehåller vi oss rätten att neka returen/bytet.

*Enligt Lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59) har du ångerrätt vid köp på webben inom 14 dagar, vilket vi har förlängt. Perioden kallas ångerfristen och gäller från den dag du, eller det ombud du anlitat, har mottagit varan. Om du har beställt varor i en och samma beställning som levereras var för sig, dvs i två paket eller fler, så gäller ångerfristen från dagen du, eller det ombud du anlitat, mottagit det sista paketet.

Återbetalning

För köp via Jomiola.se som returneras är normal återbetalningstid 1-3 bankdagar, men senast 14 dagar. Skickar du din retur per post och har i förväg meddelat oss om den, har vi rätt att hålla återbetalningen tills det att vi mottagit varan från dig alternativt att du kan uppvisa bevis på att du återsänt varan.

Vid återbetalning av varor betalda med direktbankbetalning eller postförskott behöver vi uppgifter om ditt bank/postgirokonto. Var noga med att bifoga alla nödvändiga kontouppgifter med returpaketet.

Reklamation

Som konsument har du enligt lag rätt att reklamera i upp till tre år från köpet, dock inom skälig tid (två månader) från att ett fel upptäckts. Var beredd på att uppge relevant information för att vi ska kunna hantera din reklamation. Vid reklamation står vi för fraktkostnader. Väljer du att själv bekosta frakten och hur varan skickas tillbaka, så ansvarar du själv för varan tills den når oss, alltså även under transporten.

Vill du reklamera en vara, kontakta

E-post: mia@jomiola.se

Tel: 0768-630846

Paket skickas till:

Jomiola AB, Södra Rörbäcksvägen 54, 45196 Uddevalla